döda mörkret, tänd alla ljusen

Jag hittade en lista hos Jenny, men orkade inte svara på alla frågor så här kommer en förkortad version.

Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Kerstin; som min mamma heter i andranamn. Kerstin; som fått längtan att bygga bo i min bröstkorg.

Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio var det Star Wars: The force awakens – och den var såklart helt fantastisk!!1 Jag ville se om den direkt igen, den har ju allt?!

Har du bra självförtroende?
Nja, inte direkt. Eller, vissa dagar känner jag att jag har det och andra dagar ligger det på noll. Men arbetsträningen och terapin har gjort att självförtroendet sakta men säkert håller på att bli bättre, äntligen.

Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? 
Ligga på en varm strand och lapa sol och dricka paraplydrinkar vore inte helt fel.

Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Bli någons mamma. Skriva klart boken. Resa mer.

Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, mamma har sparat några kläder som numera används som dockkläder.

Vad väljer du, godis eller chips?
Både och, tack. Eller godis, om jag nu måste välja.

Hur uppvaktar man dig?
Med komplimanger, roliga skämt, god mat och bra hångel.

Din absolut sämsta egenskap?
Jag är så oerhört dålig på att hantera pengar.

Din bästa egenskap?
Jag är ganska rolig. Och snäll.

Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
MacGyver kanske? Eller nej, min bff.

Kan man vara vän med sitt ex?
Det kan man säkert, det beror ju väldigt mycket på hur det tog slut. Men ofta kan det nog behövas en distans.

Har du kysst en kompis?
Ja, det hände någon gång på fyllan när jag var yngre.

Vad hatar du?
Mycket. Men främst skränande män i grupp.

Vad handlade din senaste dröm om?
Jag drömmer ganska mycket och intensivt, men ibland kommer jag inte riktigt ihåg vad. Den senaste drömmen jag minns handlade om att jag blev tillsammans med en tjej som ville outa vårt förhållande på Facebook, men det ville inte jag.

Ditt humör för tillfället?
Trött, men annars på bra humör efter en bra arbetsdag.

Vem kramade du senast?
Ett barn på fritids.

Vem träffade du senast? 
Kollegorna och barnen på fritids.

Någon du vill träffa?
The love of my life.

Sminkar du dig varje dag?
Ja, oftast. Men inte om jag bara ska vara hemma och slappa.

Vad är det bästa som hänt dig?
Internet, mina bästisar, syskonbarnen och familjen.

Vad vill du bli när du blir äldre?
Någons mamma. Eller det vill jag i och för sig bli nunununu. Och rik.

Lämna en kommentar