känner du hur längtan tar, hur du sträcker dig och stretar

Lördag förmiddag och det känns som om jag aldrig riktigt vaknar, ögonlocken är tunga. Ser hur det fortfarande ligger snö på taken mitt emot, tänker att det nog är minusgrader ute. Januari tycks alltid vara den längsta månaden; som om våren kommer dröja en evighet. Drar täcket över huvudet, försöker somna om utan att lyckas, ramlar in i gamla minnen och försöker minnas känslan av att ligga tätt intill någons varma kropp utan att lyckas.

Spenderar lördagen inne hela dagen, städar tittar på New Girl pratar med katten steker pannkakor med ensamheten bultandes under huden och undrandes om jag någon gång kommer få steka pannkakor till barnet som kanske har min uppnäsa eller mitt sneda leende. Under natten drömmer jag sedan att en liten flicka kommer till mig, att jag äntligen håller mitt barn, att jag bestämmer mig för att kalla henne Alma.

Jag har förresten skrivit om längtan och assisterad befruktning på Aftonbladet Debatt, läs gärna! Imorgon ska jag träffa en barnmorska och ställa alla mina frågor, jag känner mig förväntansfull.

IMG_0961

6 Comments

  1. Jag läste din debatt artikel och tyckte mycket om den. Du skriver så bra och rörande. Hoppas verkligen att du får bli mamma inom snar framtid

Kommentera

