fåglarna försvinner bort i fjärran och jag tänker ofta tanken att jag borde följa med

Så har det snart gått ett halvt år på 2017, jag förstår inte riktigt hur det kan gå så fort jämt? Om tre dagar är det dags för skolavslutning, barnen kommer sjunga i kyrkan och jag kommer förmodligen behöva stryka bort tårarna med baksidan av min handflata. Så många förhoppningar och drömmar inför det kommande sommarlovet som ska få plats, jag minns den där nästan berusande känslan av att ha ett långt sommarlov framför mig.

Nu har den känslan ersatts med en slags ångest inför sommaren istället. Ensamheten blir aldrig så påtaglig som när det vankas semester och resor bokas, planer görs upp. Det blir plötsligt så tydligt att jag står utanför det där, att jag inte har någon på samma sätt som dom har. Jag längtar efter en solsemester med långa stränder, turkost hav, böcker, öl, vila och jag googlar billiga resor för en, men allt känns för dyrt och deppigt.

Jag pratar med mamma i telefon, hon frågar hur jag ska fira midsommar, jag svarar att jag förmodligen blir själv och hör hur hon tycker synd om mig. Hon frågar om jag hört något nytt från läkaren, jag berättar att jag ska höra av mig till läkaren vid nästa mens och att IVF-behandlingen förhoppningsvis kommer igång efter sommaren. Vad bra, då har vi hunnit flytta till Lomma när det kommer en bebis säger hon sen och jag ler med hela ansiktet, känner hur vilda hästar rusar i min bröstkorg. Som jag hoppas, hoppas, hoppas att det kommer en bebis. Några timmar senare ringer mamma igen, frågar om hon och pappa får komma ner för att fira midsommar med mig och jag svarar ja!.

Och så kommer det en lördag med dans dans dans på en popklubb med två fina vänner, jag sjunger med i nästan varje låt och allt känns lite lättare för stunden. Klockan blir tre, natten avslutas med Shoreline och hångel med en långhårig kille innan jag cyklar hem till ljudet av fågelkvitter.

IMG_5783

2 Comments

  1. Åh den där känslan inför sommarn, jag har haft samma de senaste 5 åren. Den är så jobbig. Men så i år tänkte jag att nu jävlar ska jag maxa sommaren och det ger ett helt annat lugn. Fint att dina föräldrar kommer ner till dig över midsommar. Och snart ska vi ses och dricka öl också! Kram ❤

  2. Så fint du skriver, som det berör. Tittar in här ofta och hoppas du fått positiva besked och påväg på bäbis. Jag håller alla tummar jag kan för dig! Efter sommaren då jäklar, det hoppas jag!

    Mvh

    Linda (en annars anonym läsare som hejjar på dig!)

Kommentera

