och om du någonsin vill ha en idiot, lägg din hand i min

Men samtidigt. Så känner jag hur något under revbenen börjar vakna till liv samtidigt som våren rusar fram. En annan slags längtan, som det inte riktigt funnits plats för i min bröstkorg under en lång lång tid. En längtan efter att vara nära någon, inte bara hudnära. Att hitta en famn jag kan ramla in i, hitta det där som alla ballader tycks handla om och kunna nicka igenkännande när jag lyssnar. Att hitta modet igen, våga låta någon komma innanför murarna som jag inte minns när jag började bygga upp. Och jag minns inte riktigt hur den där sockerdrickan kan kännas, när man får ett efterlängtat sms, blickar som säger mer än ord, fingertoppar mot huden som små explosioner. Men våren får mig att börja längta igen.

IMG_5107

 

2 Comments

Kommentera

