man kan inte hålla om ett eko i evighet

Juli har bara rusat förbi mig, jag förstår inte riktigt hur det redan kan vara augusti och min födelsedag nästa vecka? Jag säger det ofta, jag tänker på det ännu oftare. Alltid den där himla tiden. Som inte väntar på någon.

Juli har varit heltidsjobb och min första betalda semester, bubblande sockerdricka i blodet och en dunkande trötthet bakom ögonlocken. Juli har varit flyttpackande, nakenbad i havet, syskonbarnskramar, rom & cola, regniga sommarkvällar med tv-serier och en längtan efter någons axel att luta huvudet mot, kalas, fräknar, prosecco, läslust, högt och lågt. Juli har varit dans dans dans på trånga varma dansgolv med gamla och nyfunna vänner, utspilld öl som klibbar under skorna och hjärtat som tycks hamra i takt med trumslagen när jag säger jag har en liten crush på dig till dj:n och han säger jag vet inte vad ska svara på det. Juli har varit ljumma sommarnätter när jag cyklar fort fort fort genom stan för att få hjärtat att slå några andra slag.

 

3 Comments

  1. Tycker du verkar ha ett härligt liv,säker på att du behöver barn? Menar inget illa. Såklart ska du satsa på det du vill. Menar bara att jag hade varit sjukt nöjd om jag haft en juli månad som den du beskriver

Kommentera

