sådant jag tycker om, del 1

1. Doften av sommarregn på varm asfalt.
2. Ljudet av sms som äntligen kommer.
3. När Tyra säger att hon har saknat mig.
4. Att somna till ljudet av småregn mot fönsterblecket.
5. Att ligga tätt intill någon som lyssnar på samma regn.
6. Att få till den perfekta eyelinern på första försöket.
7. Att äntligen få äta när jag har varit hungrig lite för länge.
8. Doften av en ny bok när jag bläddrar i den första gången.
9. När någon skrattar högt åt ett skämt som jag känner mig nöjd med.
10. Att mamma skriver god natt och sov sött, puss och kram! till mig i wordfeud-chatten varje kväll.
11. Att jag tänker på farmor varje gång jag plockar vårens första vitsippor.
12. När katten lägger sig på min mage och kurrar högt.
13. Dagens första kopp kaffe.
14. När jag skär upp en perfekt mogen avokado.
15. Att lägga mig i en renbäddad säng efter att ha duschat.
16. När Tyra säger att hon älskar mig.
17. När Gustav springer mot mig för att ge mig en kram när vi inte har setts på ett tag.
18. När någon säger att jag borde skriva en bok.
19. När jag läser en bok som är så bra att jag inte vill att den ska slut.
20. När jag och min bästis råkar säga en sak samtidigt eller när hon skickar ett meddelande precis när jag tänkt skicka ett till henne.
21. Att få syn på vårens första blommande körsbärsträd.
22. När små barn försöker sjunga på engelska.
23. Att bli kysst av någon som kysser så bra att jag blir knäsvag.

Kommentera

