there’ll be no more mistakes, no more delays, just one big departure

Det är ditt år! säger min syster och jag tror mina ögon glittrar när jag svarar ja! med sockerdrickan bubblande i bröstkorgen. För det känns som om några pusselbitar i det där livspusslet nu hamnat rätt. Maj närmar sig sitt slut och körsbärsträden har blommat över för länge sen, värmen har lagt sig som en slöja över staden och kanske har vinden vänt nu. Juni väntar runt hörnet (tycks inte våren bli kortare för varje år som går?) och jag kommer att börja jobba heltid istället för deltid. Jag är så glad över att äntligen ha orken och lusten. Det kan ta en lång lång tid att hitta ett tappat självförtroende.

Så kommer det en söndag när jag går på lägenhetsvisning med mina föräldrar som är i stan och jag blir handlöst förälskad i en lägenhet som mamma kallar en Jessica-lägenhet! Mäklaren känns inte som den typiska mäklaren, han har varmt handslag och leende och när vi på fredagen sedan skriver på lägenhetsavtalet (!!!) sitter han nära och luktar gott och när jag kommer hem googlar jag honom. Du kanske ska kolla om mäklaren är singel? frågar mamma med ett litet skratt, jag svarar att han inte är det. Och nu längtar jag efter att få flytta in i den där Jessica-lägenheten som jag redan inrett i mina tankar (det finns väl plats för en bebis också någon gång i framtiden? frågar jag mamma och hon svarar ja, och en kille! men jag svarar att jag inte bryr mig så mycket om det där med en kille).

18 Comments

Kommentera

