skuggorna som röker är inte längre du och jag

Peppe skriver om sin bucket list, det fick mig att tänka på min egen lista.

1. Se körsbärsträden blomma i Tokyo.

2. Skriva klart den där boken och få den utgiven.

3. Bli någons mamma. 

4. Jobba ideellt på något sätt.

5. Göra eller ge något betydelsefullt till mina föräldrar, för att visa min tacksamhet och uppskattning (kanske en lyxig resa eller en storslagen fest?).

6. Våga bli kär i någon igen.

7. Bli spådd av ett medium.

tumblr_n07y0wvopA1rcbcp6o1_500

Hur ser din lista ut?

15 Comments

  1. 1. Bygga mitt egenritade lilla hus med tillhörande trädgård

    2. Bo vid franska atlantkusten en tid i livet och varje dag gå ner till hamnen och köpa färska skaldjur

    3. Skriva en bok. Få den utgiven. Skriva en till. Aldrig behöva jobba igen.

    Inget annat önskar jag mig högre. Min största rädsla är att bo kvar i en hyresrätt och fortfarande inte hunnit skriva ett enda ord om tio år. Innan 40 ska jag ha lyckats med minst en av punkterna.

  2. Jag måste vara värdens tråkigaste person. Har ju inga såna grejer på nån lista. Jo, kom på för ett tag sen att jag verkligen skulle vilja gå uppför Kilimanjaro. Annars är det typ: bli klar med skolan så att jag kan börja jobba och tjäna pengar. Då ska jag börja drömma om grejer på riktigt. När jag har råd att göra dem.

    Men: JA skriv klart boken! Och ja till en bebis åt dig ❤ Ja, ja till alltihopa såklart.

  3. Vilken spännande fråga, och att läsa flera listor ibland kommentarerna. Jag är nyfiken på din bok, hur långt har du kommit med den? Hoppas du får den utgiven när den är klar (och gärna snart :))!

    Min lista påminner en del om andra här ovan.
    1. Bygga hus bibliotek och ha en tillhörande (stor) trädgård
    2. Skriva bok
    3. Kunna leva på att skriva böcker
    4. Ha mina katter hos mig istället för på permanent kollo hos min mamma
    5. Få barn/familj
    6. Bli självförsörjande på mat i så stor utsträckning jag kan/orkar

    1. Jag har inte kommit alls långt, det mesta är än så länge bara i mitt huvud. 😉 Tack för pepp! ❤ Och vilken fin lista du har.

      1. Åh, men då får du sätta dig och skriva vid ditt fina köksbord tycker jag. Eller på balkongen. Så vi får läsa nån gång! 🙂

Kommentera

