res dig efter varje smäll, du har en ängel på din axel

Måndagskväll som känns som söndagskväll och regnet som slår mot fönsterrutan, vinden som river i trädtopparna och ensamheten som river i bröstkorgen. Katten ligger på min mage, men jag fryser, skakar nästan av den plötsliga kylan och den förlamande längtan efter en varm famn att få drunkna i. Börjar spela candy crush, men allt blir suddigt av tårarna som kommer och inte vill ta slut.

Ensamhetskänslan som kommer och går lite som den vill (det var länge sen den ramlade över mig så här), nu har det redan hunnit bli april och körsbärsträden har äntligen börjat blomma, jag har inte kysst någon på flera år och jag tänker alltid på dig i mars (jag har glömt bort hur det var att kyssas, kanske du också?)

IMG_1494

Är det något du ångrar? frågar reportern den åttionioåriga kvinnan på tv, ja att jag aldrig skaffade några barn svarar hon. Hur tror du att du skulle ha varit som mamma? blir nästa fråga, kvinnan är tyst en kort stund innan hon svarar en öm mamma och det känns som om något går sönder långt in i min bröstkorg under all hud alla revben och det blir lite svårare att andas. Innan jag fyller trettiosju i sommar ska jag ha gjort mitt första försök att bli gravid på egen hand bestämmer jag och går med lättare steg och Håkans nya låt i mina hörlurar, kanske min tid kommer?

IMG_1548

10 Comments

Kommentera

