står och låtsas inte se att du står precis bredvid

Så är det redan mitten av februari och fåglarna har börjat sjunga framåt småtimmarna, jag har sett årets första snödroppar och längtar efter att få se körsbärsträden blomma.

IMG_1268

Så äter jag en semla i min ensamhet på ett fik innan jag går till jobbet en dag, får då och då ögonkontakt med en söt kille som sitter vid bordet bredvid och fikar i sin ensamhet. Om det vore en romantisk komedi skulle jag kanske våga börja prata med honom, vi skulle skratta och kanske till och med kyssas och upptäcka att vi har hur mycket som helst gemensamt och sedan glömma bort tiden, men i verkligheten tar han på sig sina stora hörlurar och jag äter upp min semla och skyndar vidare till jobbet.

IMG_1081

Så frågar någon jag inte känner på jobbet är du gravid? med ett leende och en nick mot min mage, jag skakar på huvudet och försöker svara nej på ett glatt sätt, ler fastän jag inte vill. Personen verkar förvånad och det känns som tusen nålar i min bröstkorg och när jag kommer hem gråter jag för att det inte finns någon bebis i min mage, för att längtan hela tiden rivs upp som ett sår som aldrig riktigt läker.

IMG_0892

8 Comments

  1. ❤ ❤ ❤

    Kan folk sluta ta sig friheten att fråga om ngn är gravid? Hade personen varit det hade det nog kommit fram så småningom. Att de inte fattar hur jävla mycket det kan såra.

  2. Håller helt med! Den frågan ställer man inte! Finns liksom inga omständigheter som gör den okej, förutom möjligtvis om det är en läkare som ska göra någon röntgenundersökning som kan skada ett eventuellt foster eller liknande. Men vanligt folk. Antingen syns det inte, och då frågar man inte för man kan såra oerhört, eller så är det helt uppenbart och då behöver man inte fråga. Herregud.

  3. Vet hur den frågan känns när man är ofrivilligt barnlös. Eller när någon gratulerar och pekar på magen, äh jag är bara lite tjock fick jag ur mig då!

    Stor kram till dig och jag hoppas att du snart ska få bli gravid.

    Vi fick efter många år vårt lilla mirakel förra året ❤

Kommentera

