vad jag bryr mig om är att höra dig andas, veta att du är nära

Att sitta i ett väntrum och genom väggarna höra ljudet av någons ultraljud; galopperande små hjärtslag som för en stund tycks uppta hela väntrummet där jag sitter i min ensamhet och spelar Candy Crush och försöker stänga ute ljudet. Att sitta mitt emot en barnmorska med huvudet på sned när hon pratar om fertilitetsförmågan som försämras för varje år som ramlar förbi mig. Att höra henne säga du är välkommen tillbaka när du är gravid, nicka och svara javisst! även om tvivlet river under huden och jag undrar om det någon gång kommer att bli så?

Att spendera en lördagskväll med dans dans dans, vänner som får mig att skratta så att jag nästan får ont i kinderna, öl som spills på min kjol och dansgolvet, blickar som möts men som vandrar vidare igen. Att cykla genom stan framåt småtimmarna och äntligen höra fåglarna sjunga, kanske om våren som väntar på oss? Att somna med ena armen kramandes en kudde och en kurrande katt vid mina fötter och en pickande längtan i min bröstkorg.

2 Comments

  1. Åh, vad detta inlägg kändes. Du skriver alltid så fint också om det som är jobbigt och skavande.
    Är också rädd att aldrig få uppleva det där, ultraljudet och de små men starka hjärtslagen. Visserligen är jag ”bara” 25 och vet att jag rent tekniskt inte borde oroa mig men precis blivit lämnad av han jag trodde att jag skulle uppleva allt det där med och ja, ditt inlägg kändes. Det kändes som fan. Och jag hejar på dig och hoppas du får uppleva allt det där en dag.

    1. Åh, tack snälla du för fina ord. ❤ Och jag förstår verkligen din känsla, jag hoppas (och tror) att du också får uppleva allt det där en dag.

Kommentera

