och just i ögonblicket när jag vaknar ser jag skuggan av hoppet försvinna från mitt rum

Så har det på något sätt hunnit bli november, mörkret lägger sig över stadens alla gator redan vid fem och det ligger nästan fler löv på marken än vad som finns kvar på träden. Vemodet kommer lätt över mig, tröttheten likaså och jag hoppas att denna färglösa månad sveper förbi snabbt.

Orden vill inte riktigt ut, stannar oftast kvar som tankar. Jag läser nyheterna mer sällan, något brister varje gång jag tänker på hur världen brinner och jag önskar att jag vore någon som inte bara stänger ner, någon som gör mer än att skänka lite pengar till dom som behöver. Ibland tänker jag att det inte vore riktigt rätt av mig att sätta ett barn till en värld som brinner, men tanken suddas fort ut igen av min längtan.

Längtan som rusar, likt knytnävslag mot min bröstkorg när jag läser ett gammalt blogginlägg och tårarna som kommer. Det måste ju bara bli så, att du blir någons mamma säger min bästis när vi pratar om längtan och om avundsjukan som gör att jag i affekt avföljer instagramkonton fyllda med allt det där som jag vill ha men som känns en evighet bort. Det blir säkert okej ändå säger jag och tänker att det måste det bli.

7 Comments

  1. Tråkigt att du avföljt mig 😦 men jag förstår absolut. Har varit roligt att följa varandra i dessa år. Kram

    1. Åh, får såklart dåligt samvete för varje avföljning. Men det är verkligen inget personligt, jag gillar dig massor och är glad att jag har dig som vän på FB. ❤ Det är bara något slags försök (försvarsmekanism kanske?) i att kontrollera mitt bildflöde där, just nu när jag mår så här. Förlåt om du tagit illa vid dig. Kram!

      1. Jag tar inte illa upp men blir däremot undrande över varför du valde att avfölja just mig?

      2. Äsch du behöver inte svara på min fråga. Det är privat. Klart en ska få följa/avfölja vem en vill. Kram!

Kommentera

