vi två hör hemma i ett rum med inga andra

Katten väcker mig vid halv sex, vill ha mat eller gå ut på balkongen. Jag kan inte somna om, men det är för tidigt att gå upp. Blundar, låtsas att du ligger bredvid mig och att jag vet hur dina andetag känns mot min nacke, hur din bröstkorg rör sig när jag ligger tätt intill och hur dina läppar smakar. Glider till slut in i sömnen igen, låtsas att jag ligger på din arm och att du stryker bort en hårslinga från mitt ansikte innan du kysser mig, att du viskar något som får mig att le eller att jag slingrar mina ben runt dina och att det känns som om hjärtat ska hamra sönder bröstkorgen när din kroppsvärme blir min eller om det är tvärtom. Jag vaknar igen några timmar senare, du är den första jag börjar tänka på.

Kommentera

