ge mig nåt att drömma om, vi kommer aldrig bli som dom

Att vakna en måndag, snooza några gånger och sakna det där ljudet när någon prasslar med presentpapper och snören, skramlar med kaffekoppar, försöker smyga fastän vi vet att jag bara låtsas sova och vakna till ljudet av ja må hon leva. Att vakna en måndag, ett år äldre och trött, så himla trött. Att tänka hur trettisex låter lite fel när jag säger det högt till någon som undrar hur mycket jag fyller.

Att försöka somna en tisdag, ett år äldre men fortfarande så där liten inombords och något brister. Något brister och sorgen kommer sköljandes över mig och jag blir plötsligt så ledsen och gråter och kippar efter andan och gråter och borrar ner mitt ansikte i kattens mjuka päls och gråter. Precis som en flodvåg. Jag gråter över allt och inget, känner nästan hur längtan fräter små hål på min hud, lämnar sårskorpor som inte tycks läka.

Att drömma mer än vad jag sover, vad det känns som i alla fall. Jag drömmer om mamma som säger något sårande om att jag är singel, om exet och hans tjej och hur jag bråkar med henne för att hon råkar ligga i min säng eller hur det nu var, om kollegan som kysser mig och sedan vaknar jag med klibbigt nackhår lätt hjärtklappning dunkande huvudvärk. 

5 Comments

  1. Så vackert. Sorgligt och vackert. När jag blir så där vill jag bara att någon ska säga; det kommer bli bra. Så: Det kommer bli bra!

  2. Usch så jobbigt du verkar ha det 😦 Men jag säger som ovanstående: till slut kommer det bli bättre! Å då kommer du få njuta av det som är fint i din tillvaro ❤
    Skulle vara intressant att få läsa dina tankar om insemination. Har en bekant som fått sina två barn på detta sätt, hon hittade ingen man att leva med. Drömde som du om att ha en familj med en partner hon älskar, men till slut valde hon att skaffa sin egna alternativa familj. Och så mycket kärlek det blev av detta! Nu är alla olika och vet att det kostar en del att åka till exempelvis Danmark och insiminera. Men som sagt, skulle vara spännande att läsa hur du tänker!
    Styrkekramar till dig!

    1. Tack snälla för dina ord och pepp! ❤ Och ja, insemination ligger hela tiden i mitt bakhuvud som en väg att ta. Så fort jag får en stabilare ekonomi ska jag börja spara pengar till det. 🙂

Kommentera

