minnesanteckning från en syslöjdsal någon gång under 1992

Jag sitter bredvid Andreas på syslöjden, på andra sidan sitter Mattias. Vår fröken heter Inger, hon tycker om när vi hinner med så mycket som möjligt på lektionerna. Jag tror inte att hon tycker om mig särskilt mycket. Åh du har långa naglar, det tycker jag om på killar säger hon till Mattias, jag tycker att det är manligt fortsätter hon.

Vi ska sy något klädesplagg, vi får be varandra om hjälp för att ta våra mått. Jag sitter bredvid Andreas som får hjälpa mig, du har ju nästan samma bröstmått som jag! säger han lite för högt och Mattias skrattar och Camilla som sitter mitt emot mig börjar också skratta. Jag tror jag flackar med blicken, jag känner hur det liksom suger till i magen och hur mina händer blir svettiga. Jag försöker också skratta bort det lite, säger att det kanske blev fel och känner hur mina kinder blir varma. Inger går förbi vårt bord, berömmer Camilla som snart är klar med sin tröja och redo att börja på nästa uppgift.

Jag fick en etta i syslöjd.

IMG_2783

Kommentera

