idag pratade jag lite om det här med kärlek med ett nioårigt barn

– Hur gammal är du?
– 35.
– Har du en man?
– Nej, det har jag inte.
– Va, varför inte? Men skaffa en! Om du är 35 måste du ju skaffa en!
– Kanske det, men har du några tips på hur jag skaffar mig en då? Det är inte så lätt, tycker jag.
– Jag vet inte riktigt, men min pappa skaffade mamma genom att fråga henne. Och så svarade hon ja efter några dagar och sedan flyttade dom ihop efter några månader.
– Ja, jag borde kanske bli lite bättre på att våga fråga helt enkelt.
– Ja! Ska vi spela fotboll?

Barn alltså, så himla roliga och fina att prata med.

Kommentera

