under starry skies we are lost

Dagarna, veckorna fortsätter att ramla förbi mig, snart är den första sommarmånaden slut. Ibland känns det nästan som om andetagen inte riktigt hinner med, som om luften krymper i min bröstkorg, som om något försvinner för varje dag men det är kanske bara tiden?

Jag har firat midsommar med mina bästa vänner i en stuga på Österlen och där såg jag den vackraste regnbåge jag någonsin sett över havet. Som en lisa för själen, dessa dagar och dessa vänner. Även om det som skaver också gör sig påmint. Som när jag inte har någon som lägger armarna om mig, stryker med handen längs min rygg, viskar kärleksord i mitt hår. När jag lägger mig i enkelsängen och spelar candy crush tills ögonlocken blir tunga. När jag har Doris i mitt knä eller gungar henne och får en vag känsla av hur det skulle kunna vara att vara någons mamma och rädslan av att aldrig riktigt få veta som små knivhugg mellan revbenen och sorgen som värker in i skelettet.

Ibland går det bra att inte tänka särskilt mycket på det som skaver, det kan gå flera dagar eller så, men sedan. Så lyssnar jag på en låt som får mig att ramla in i ett bleknat sommarminne eller så kommer det nätter med drömmar om en bebis i magen och jag slås av hur verkligt det känns precis innan jag vaknar eller så kikar jag på hennes instagrambilder och ser honom med en annan katt på magen och stort leende och glada ögon eller så hör jag någon prata om kärlek så som jag vill ha den (min fru har sagt att hon visste att vi skulle bli ihop första gången hon såg mig) eller så är längtan bara så högljudd att den inte lämnar plats för någonting annat där mellan revbenen nära hjärtat.

IMG_4360

IMG_4346

6 Comments

  1. Åh, du verkar vara så fin! Hoppas att du finner lycka, var än livet tar dig!

    Har du funderat på insemination? Om du inte vill svara, så gör inte det!, och i så fall, ursäkta att jag frågar om något som jag egentligen inte har något att göra med…

    1. Vad gulligt, tack! ❤ Klart att du får fråga och ja som sagt är det något jag definitivt kan tänka mig att göra. Inte just nu pga mest praktiska skäl, men kanske inom en snar framtid ändå. Förhoppningsvis!

  2. Du verkar ha en väldigt tydlig bild av vad du vill ha, det kanske är bäst att försöka släppa alla stora krav och förväntningar för det finns inte många där ute som kan leva upp till dem, tyvärr. Börja onlinedejta och var öppen, ge en oväntad person en andra chans. Önskar dig all lycka i världen! ❤

      1. Jo, det är klart att det gör, förstår det. Har själv varit i samma sits. Det är himla svårt att våga ge sig hän ibland. Tvåsamhet behöver inte alls vara den enda lösningen såklart, men om det är det man vill ha så får man ta risker. Det är lite som ett moment 22 ibland haha. Oavsett kommer det säkert att ordna sig för dig, du verkar vara himla härlig. Kram.

Kommentera

