the second I stop the sleep catches up and I’m breathless

Söndag igen, det känns som om jag nästan bara skriver på söndagar? Och kanske skriver jag bara om samma saker hela tiden? Jag önskar att jag kunde skriva att jag är så kär att jag inte riktigt vet var han börjar och jag slutar eller att jag har varit på dejt på darriga ben och med blickar och händer som hittade varandra eller att sommarkvällarna kommer att spenderas ute bland folk med öl i handen och flirt i ögonen.

Istället skriver jag om hur timehop påminner mig om en fredag för två år sedan då jag hängde min önskan i ett önsketräd, hur jag kollar så att dejtingappen fungerar eftersom jag aldrig får några notiser men jo den fungerar, hur jag vaknar med handen på min mage efter att ha drömt att jag hade ett barn där i, hur jag spenderar en lördag i min ensamhet och tänker att mina andetag kanske skulle lättna om det fanns någon mer än katten att spendera sådana dagar med (någon som känner till mina önskningar hemligheter kurvor, någon att kyssa så att våra skratt krockar, någon som ligger tätt intill när jag somnar och sedan vaknar igen).

Måndag igen, om några timmar ska jag cykla iväg till arbetsträningen. Och nästa vecka är det visst midsommarafton, jag ska kanske plocka sju blommor att lägga under min kudde då?

IMG_2089pipa

Kommentera

