jag skulle ge dig allting du pekar på, men bara när du inte hör vågar jag säga så

Meningen med livet är inte tvåsamhet till vilket pris som helst skriver en klok vän till mig och det fastnar, suddar ut det svarta klibbiga i bröstkorgen i alla fall för stunden. Jag vill inte tro att min lycka står och faller med att jag träffar någon, jag vill tro att jag kan vara okej ändå. Jag har ju levt i en tvåsamhet som till slut gjorde mig så olycklig att min ensamhet sedan kändes som en befrielse. Men visst längtar jag, ibland så mycket att det gör ont i skelettet. Efter att få träffa den där personen som skingrar alla tvivel och ger mig alla svar utan att jag har frågat. Kanske kommer jag att träffa honom, kanske inte, jag vet inte vad som väntar.

Jag ser den överallt, tvåsamheten. Människor som hittar varandra, skapar ett rum där ingen annan kan komma in och avslutar kanske varandras meningar eller bokstaverar kärleksord, pratar ett språk som jag inte längre verkar kunna. Den gör sig ständigt påmind, ensamheten. När jag lyssnar på låtar som handlar om kärlek, när jag fastnar framför någon romantisk komedi på teve där tjejen alltid får killen i slutet, när jag är den som inte har någon att längta hem till, när jag ser hur någon skriver långa kärleksförklaringar på instagram, när jag ser hur den där tjejen i den romantiska komedin ramlar in i killens famn och kysser honom och jag försöker komma ihåg när jag kysste någon sist och ledsamheten som ramlar över mig när jag viskar snart två år sen för mig själv.

2 Comments

  1. Nä visst är det så, att meningen inte med livet att tvåsamhet till vilket pris som helst men man känner sig ju ibland så jävla ensam i sin ”ensamhet”. Tror de flesta av oss inte är gjorda för att leva själva, jag är i alla fall inte det. Men inte heller gjord för tvåsamhet till vilket pris som helst. Det måste liksom vara värt det, annars är jag hellre ensam. Kram

Kommentera

