say you’ll see me again even if it’s just in your wildest dreams

En morgon var jag på väg att vakna upp ur en dröm som jag inte ville lämna, det kändes som om jag försökte klänga mig fast. I drömmen bubblade det som sockerdricka i min kropp för jag hade träffat någon som väckt det bubbliga till liv igen och känslorna rusade som vilda hästar. Jag vet inte vem han var i drömmen, men han var mörkhårig och jag ställde mig på tå för att kyssa honom, han log och jag skrattade, våra leenden krockade. Med armarna runt hans hals och hans armar runt min midja kände jag hur sockerdrickan nästan inte fick plats i min kropp och sedan var jag vaken igen och drömmen borta.

Och att vakna i en tom säng känns som ett knivhugg i bröstkorgen, saknaden och längtan efter det där bubbliga gör fysiskt ont. Jag blundar, försöker komma tillbaka till drömmen igen utan att lyckas, försöker känna efter hur det skulle vara att vakna tätt intill någons varma kropp med känslor som rusande vildhästar. Tomheten som ett öppet blödande sår i kroppen och det gör alldeles för ont att tänka på, jag börjar spela candy crush tills mina liv tar slut.

Jag tror att jag glömt bort hur det kan kännas att bli kysst, hur pirrigt det kan vara att få sms från någon som är kär i mig, hur det kan vara att leva utan den här längtan.

tumblr_n5w8exjAjs1qe31lco1_500

Kommentera

