in the long run we’re gonna make it through the hard times

Jag spelar candy crush i sängen, vänder och vrider på mig och känner hur det river som rosor under huden och katten tröttnar till slut på mig, lägger sig i soffan istället. Liven tar slut i candy crush och jag tänder lampan på nattduksbordet, börjar läsa i en bok men tankarna vandrar iväg och jag kan inte koncentrera mig. Jag scrollar genom instagram-flödet och gillar nästan inga bilder och önskar att sömnen kunde komma som på beställning. Jag kliver upp, äter en macka fastän jag borstat tänderna och tittar ut genom fönstret, jag undrar hur många ensamma människor det finns i den här staden.

Några dagar in i maj träffar jag min terapeut, hon säger att jag borde berömma mig själv för hur långt jag faktiskt kommit på vägen jag vill gå. Hon lugnar mig, säger att jag inte kan fixa allt på en och samma gång, att allt det där andra kan komma sen, att jag ska fortsätta som jag gör och inte glömma bort att klappa mig själv på axeln emellanåt.

Tio dagar in i maj och idag har mina föräldrar varit gifta i fyrtio år, de var yngre än vad jag är när de gifte sig. Jag spenderar söndagseftermiddagen i sängen och tittar på Upp till kamp och under scenen då Tommy och Rebecca gifter sig och Lena sjunger ramlar ett minne över mig. Hur vi satt i vår soffa och tittade på Upp till kamp som gick på teve då, för åtta år sedan. Hur du frågade mig vilken låt jag skulle vilja ha på vårt bröllop och hur jag snabbt svarade Into my arms och hur det bubblade i mig för tänk om! Ibland tänker jag på sådant du sa, sådant som fick mig att hoppas och fortsätta vänta. Alla dessa år som bara försvann.

Och ibland tänker jag på mitt bröllop, även om det kanske aldrig blir så. Klänningen, håret, musiken, människorna jag älskar, blommorna och mannen vid min sida som kommer att vara värd all den här väntan och som kommer att ha längtat efter just mig.

br11tumblr_mfrbtgqLpQ1rodsmio1_500

Kommentera

