if I told you my stories and sang you my songs would you laugh at me

Sådant som får det att bubbla: Doften av en ny bok, som dessutom är så fint skriven att jag har svårt för att slita mig. Alla gröna vita rosa träd som färglägger hela stan. Fåglarna som sjunger från tidig morgon till sen kväll. Att vara saknad av någon. När sjuåringen (som snart fyller åtta) säger jag älskar dig, jättemycket. Katten som börjar spinna så fort jag klappar henne. Att kunna arbetsträna utan att ångesten river. Min bästis som faktiskt är bäst. Att sommaren är nära. Dricka nybryggt kaffe på en varm balkong. Cykla fort fort i medvind och känna våren.

FullSizeRender IMG_1273

Sådant som får det att gå sönder: Att längta så att det gör ont i huvud ben bröstkorg överallt, nästan hela tiden. Känslan av att implodera för att längtan bara växer och växer eller för att jag inte fått känna någon annans hud under mina händer på så länge nu eller för att tystnaden mellan väggarna blir öronbedövande. Hur jag ibland tror att jag ser dig i en folkmassa eller på andra sidan trottoaren, men det är alltid någon annan med glasögon eller hatt som liknar dig och jag färdas tillbaka till sensommarkvällen när du viskade jag gillar våra kroppar ihop. Att cykla hemåt en kväll bakom en mamma och en pappa som visslar och barnet som sjunger och skrattar. Att mötas av nya bilder på runda magar på instagram, att inse att många av de jag fått följa via internet i flera år har kommit dit jag längtar. Att somna med känslan av att stå utanför, en rädsla över att behöva stanna kvar i den här ensamheten. Att sedan vakna igen med samma känsla, samma rädsla.

gh_55057b23e087c36baa6e953b

2 Comments

Kommentera

