jag ska dansa fastän hjärtat brister

Sockerdrickan som inte riktigt bubblar upp till ytan fastän våren praktiskt taget är här. Det svarta som river likt rosor under min hud fastän solen värmer. Leendet som fastnar och inte riktigt orkar hela vägen till mina ögon fastän jag får höra om sådant som är fint. Skrattet som överröstar det som går sönder i min bröstkorg samtidigt som körsbärsträden blommar.

Att dansa i min ensamhet fastän hjärtat brister, som i låten. Att känna hur mycket plats det finns kvar i min bröstkorg för någon som ännu inte finns och hur tomheten ekar där inne. Att svepa med fingret åt höger i dejtingappen, skriva några rader till någon på dejtingsajten, bättra på läppglanset innan jag går in på Hemköp, titta efter den söte lärarvikarien när jag är på arbetsträningen. Att vissa dagar känna mig osynlig, utanför. Att laga pannkakor åt mig själv med en bultande längtan efter någon liten att ropa maten är klar! till och små händer som kanske råkar slå ut glaset med mjölk och jag som torkar upp, pussar en mjuk nacke. Att försöka räkna ut hur många dagar som kommit och gått sedan jag var någon hudnära. Att försöka komma ihåg känslan av att vakna av morgonljuset som letat sig in genom gardinen för att landa på hans hud och hur det dansar över våra kroppar, hur hans hud värmer min och hur hans händer hittar rätt.

Så är det fredag och kväll igen och jag ska nog försöka sova nu.

2 Comments

  1. hejhej
    ville bara säga att du skriver så fint och att jag blir lite glad varje gång jag ser på bloglovin att det finns ett nytt inlägg från dig. hoppas du får allt du drömmer om. det tror jag du får.
    pusshej

Kommentera

