regnmoln brukade jaga mig och nu jagar jag morgonen längs avenyer

5 saker jag brukar drömma om nätterna

  • Om vatten, på något sätt.
  • Att jag är stressad och försenad till något.
  • Att jag (och ibland andra också) blir jagad; känslan av att någon/något är ute efter mig.
  • Helt flummiga saker som tycks vara tagna ur någon konstig film.
  • Om människor jag känner eller har känt.

himmel

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut

  • Att jag kommer framåt med mitt bokmanus, så att jag kan skicka in det till en massa förlag. Har dessvärre sådan skrivkramp nu.
  • Att det ska fortsätta gå bra med arbetsträningen och att jag så småningom kan börja arbeta som vanligt.
  • Att jag blir kär eller i alla fall förälskad. Åh, som jag saknar det där pirret.
  • Att jag har möjlighet att spara ihop lite pengar (eller att jag vinner på triss).
  • Att sommaren bli fin, varm och lång med dagar tillsammans med familj och vänner.

5 saker jag saknar i min garderob

baddräkt

5 saker som doftar underbart

  • Nypoppade popcorn.
  • Sommarregn (när det precis har regnat, luften är varm och asfalten fortfarande våt).
  • Bettys varma pälsmage.
  • Solkysst hud.
  • Marc Jacobs Daisy.

matta

5 saker jag skrattar åt

  • Mina egna skämt.
  • Min bästis, som lyckligtvis har samma humor som mig.
  • Parks and recreation.
  • Mina roliga och knasiga syskonbarn.
  • New Girl.

Listan är snodd från bästa Kajsa.

6 Comments

  1. Åh, Daisy, vad gott den doftar! Jag var på Åhlens i fredags och passade på att spraya lite på min jackärm och gud så himla gott jackan doftar nu!

Kommentera

