och jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din

Så blir det fredag snabbt igen. Du ser glad ut säger min terapeut när jag träffar henne och jag nickar, vissa dagar känns lättare än andra. Så är mars här, jag har tagit fram mina converse, fåglarna sjunger högre om morgnarna nu och körsbärsträden vid Kungsgatan har försiktigt börjat blomma. Våren smyger sig på; kommer närmare för varje dag och jag går med blicken upp mot den rosa himlen och känner hur det hårda kantiga i bröstkorgen sakta sakta håller på att mjukna, suddas ut. Andra veckan på arbetsträningen har passerat, jag går dit med lätta steg och känner mig hoppfull om den här våren. Mamma har börjat ringa mer än en gång i veckan, säger att hon tänker på mig som är själv mycket, jag säger att jag klarar mig och menar det.

Så blir det söndag, internationella kvinnodagen och årets hittills varmaste dag, inte ett moln på himlen. Jag går i ett demonstrationståg bredvid min vän, känner hur pulsen och peppen bultar. Kvällen innan var jag hos min syster, spelade spel med sjuåringen som frågade ska du ha en bebis? och vem ska du då gifta dig med? när jag svarade ja en dag, det hoppas jag.

Så har jag skrivit en text till den där lilla personen som kanske kanske blir min, en dag.

blomm

24

sky

Kommentera

