days like this, I don’t know what to do with myself all day and all night

Fredagar. Som jag numera inte har något emot att spendera själv, jag målar naglarna poppar popcorn klappar katten kanske tittar på någon skräckfilm. Medan andra fredagsmyser, har sina rutiner och varandra. Dagar som jag inte längre behöver möta med hjärtklappning, jag behöver inte undra hur kvällen ska bli och hur onykter han kommer att vara och vad han kommer att säga då. Jag behöver bara tänka på mig själv. Men jag hoppas att andra fredagar väntar mig också. Att jag kommer få poppa popcorn till någon mer än mig själv, fredagsdansa till hög musik och barnskratt, kanske somna i soffan med huvudet mot en mjuk axel och en mörklockig liten nacke i mitt knä.

Lördagar. Som oftast börjar med sovmorgon, som jag vet är efterlängtat av andra. Andra som har det där jag längtar efter; tassande tår på sovrumsgolvet och frukost framför barnkanalen eller kroppar som slingrar ihop sig bland lakanen. Dagar som kan kännas ekande tomma och långa, om jag inte har någon att vara med, om alla andra är upptagna med sitt. Dagar som tidigare varit fyllda med dans dans dans och berusning under blinkande ljus, men som nu ser annorlunda ut eftersom livet blivit annorlunda.

Söndagar. Som tidigare varit mina stannainneochgöraingentingihop-dagar med varsin bok i sängen och långfrukost framför någon halvdålig film och utan kläder. Dagar som tycks fluffiga och sockervaddiga genom andras instagramfilter, med de där långfrukostarna och utflykterna med barnen och händerna som flätas ihop och magarna som växer. Dagar som inte längre fylls med ångest framåt kvällen när måndagen närmar sig, men där längtan tar större plats.

feb

4 Comments

Kommentera

