hold back the river, so I can stop for a minute and see where you hide

Att vakna med hjärtat i halsgropen, med rivande bröstkorg och grusiga ögon. Efter ännu en natt med dröm efter dröm och vad som känns som nästan ingen djupsömn alls. Dröm efter dröm som olika filmscener; jag bärandes på ett barn eller jag i en sjukhussäng ropandes efter min bebis eller jag som försöker hålla huvudet ovanför vattenytan.

Att gå förbi butiken på hörnet som säljer bröllopskläder och råka titta in i samma stund som en blivande brud kommer ut från omklädningsrummet i en stor fluffig bröllopsklänning. Att stanna till vid rödljuset och se hur hon tar på sig en slöja, det är svårt att inte titta på henne, hon tycks lysa upp den lilla butiken och jag undrar hur det känns.

Att mötas av ett allt bra? och bruna varma ögon som tycks se rakt genom mig, när jag handlar i hans kassa på Hemköp. Jag trodde att han slutat, men han ser solbränd ut. Jag blir nervös och flackar med blicken, säger jadå, själv då? och går hem med ett fånigt litet leende på läpparna.

Att känna sig hudlöst sårbar, hela tiden törstande efter någon slags bekräftelse. Och trött; så himla himla trött.

2 Comments

  1. Känner igen det där hudlösa. Det finns ingen barriär som skyddar. Men ibland kan det vara fint också. ❤ Det där i hemköpskassan värmde mitt hjärta 🙂

    Kram!

Kommentera

