en övergiven sång spelar för mig gång på gång, vill övertala mig att allting kommer ordna sig

När jag står i kassakön på Hemköp, trött och förkyld och nästan snurrig av värmen i min för tjocka vinterjacka, kommer på mig själv med att stirra på kassatjejens runda mage. Jag tänker att hon ser glad ut, att jag hoppas att jag inte svimmar här i kassakön på Hemköp.

När jag sveper med fingret över telefonen, väljer hjärta eller kryss i den där dejtingappen, väntar på matchningar. Jag skriver en rad till någon som verkar intressant, han väljer att ta bort matchningen och jag fortsätter att vänta.

När alla hjärtans dag närmar sig och jag möts av röda hjärtan, kärleksord, tvåsamhet nästan varje gång jag kliver in i en affär. Alla hjärtans dag som jag egentligen inte bryr mig om, men längtan efter någon att skriva kärleksord till som kommer över mig varje gång. Att också vilja vara med i en tvåsamhet.

Luften som inte riktigt får plats i bröstkorgen, tankarna som trängs med tvivlet. Längtan som inte riktigt får plats i min kropp längre, orken som inte riktigt räcker till. Jag hoppas att det kommer att kännas lite lättare sedan när svalorna börjar sjunga, när solen kan värma mitt ansikte. Jag hoppas, väntar.

tumblr_l1gigbtvan1qzcso1o1_500tumblr_lg9o2iX4jN1qc1z2lo1_500

Kommentera

