en bild på någon du saknat i år

Jag kom att tänka på dig senast idag, när jag stod och velade bland vinhyllorna. Jag kom att tänka på den där sensommarkvällen för ett år sedan, när jag cyklade hem till dig med hjärtat i halsgropen och en flaska vin i cykelkorgen. Hur fåglarna sjöng, långt där inne i min bröstkorg också. Hur mycket vi tycktes ha att prata om, hur lätt det var att skratta ihop med dig.

Den där sensommarkvällen kommer ofta tillbaka till mig, som ett rosaskimrigt minne att luta sig mot när det mesta känns grått och tråkigt. Hur förälskad jag kände mig efter den kvällen. När vi satt i din soffa, drack rödvin, lyssnade på Cat Power och när du började stryka handen över min rygg och jag flyttade mig lite närmare dig. När vi till slut låg i soffan och hånglade, du viskandes jag gillar våra kroppar ihop och jag med bröstkorgen full av förhoppningar. När du frågade om jag ville sova över, när jag somnade med huvudet mot din axel och tätt tätt intill. Och så morgonen efter, när du stekte pannkakor och fick mig att skratta så att kaffet sprutade.

Ibland saknar mina läppar dina kyssar.

sommaren

Detta var lucka elva i Emily Dahls julkalender.

2 Comments

Kommentera

