and I know it’s true that visions are seldom all they seem

Första helgen i december, jag har inte klivit utanför dörren idag och jag har inte orkat med att diska det stora berget som ligger i diskhon. Jag har färgat håret, målat naglarna, dragit ut på alla sysslor eftersom jag inte haft något annat inplanerat. Jag har tänt en massa ljus, men den mysiga stämningen uteblir när jag tittar genom fönstren på andra sidan gatan, där står par som lagar mat ihop eller barn som sitter framför barnkanalen. Jag är trött, grät mig till sömns när fredagskvällen slutade med en sorgsenhet som liksom slog luften ur mig. Den sipprar ut i kroppen när jag känner mig ensam och jag kan inte värja mig, sorgsenheten känns som tusen nålar i min bröstkorg.

Att inte ha orken eller modet till att försöka närma mig en tvåsamhet igen. Att vara den som inte hör ihop med någon, som ibland får spendera helgkvällarna med katten och väntan och längtan. Att undra hur länge till livet ska se ut så här.

Att ha någon som ibland avslutar mina meningar, stryker mitt hår när mardrömmarna väcker mig om nätterna, ger rakt ut lika mycket som jag. Att få vakna med små lätta andetag mot min nacke, inte vilja gå upp ur sängen när någon liten som kallar mig mamma ligger tätt intill, ha någon att skratta och prata om min dag med över pannkakorna vid middagsbordet. Jag tror att jag skriver det högst upp på önskelistan i år.

tumblr_kp66cx3r0W1qzdmeoo1_500 tumblr_kotstdE1GH1qzyrwvo1_500

2 Comments

  1. Konstig fråga men får jag tipsa om en kille på twitter som jag tror du skulle gilla? PS har följt din blogg ett par år och tycker den är jättebra, stor kram

Kommentera

