en bild på någon du älskat i år

Jag har nu älskat dig i sju och ett halvt år, jag ska älska dig resten av mitt liv. Du får mig ibland att känna mig lite mindre rädd och mer modig, för det är så du är. Man ska ju tro på sig själv, som du har sagt. Ibland vet du mer än vad jag vet, till exempel om vilda djur eller rymden eller aktuella nyheter. Ibland frågar du om sådant jag vet lite mer om, jag tycker om att filosofera ihop med dig. Du är rolig, klok, omtänksam, bestämd. Tänk att du går i skolan nu, har en bästis, vill bli frisör när du blir stor, tycker om att rita. Det är så fint att få vara din moster.

Jag har nu älskat dig i fyra och ett halvt år, jag ska älska dig resten av mitt liv. Du har det gulligaste, mest smittsamma skratt jag någonsin hört. Du är lugn, precis som jag, men tycker samtidigt om att busa (allra helst med morfar). Du pratar mycket, berättar om sådant du sett på tv eller varit med om och jag älskar att lyssna. Du har livlig fantasi, precis som jag. Tänk att du redan kan räkna och läsa lite, har en bästis, vill köra tåg när du blir stor (precis som din gammelfarfar), tycker om att leka sovleken. Det är så fint att få vara din moster.

IMG_9138

Så tänker jag att jag egentligen inte alls är barnlös, jag har ju er.

 

Detta var lucka tre i Emily Dahls julkalender.

4 Comments

Kommentera

