deep down inside there’s an unending fire and I just can’t contain it

Jag har blivit utmanad av fina Kajsa att svara på 10 frågor, yay! Tanken är att man ska svara på frågorna som man får och sedan skicka 10 nya frågor vidare till andra bloggare.

1. Vilken bok läser du just nu?

Pappersstäder av John Green. Jag älskar den, men har kommit in i en lässvacka känner jag.

2. Vilken är din absolut bästa film?

The Breakfast Club och Eternal Sunshine of the spotless mind delar den platsen.

club

3. När grät du senast?

Igår, när jag fick ett släng av ingengillarmigochjagärensam-bluesen.

4. Är du feminist och, om ja, när och hur blev du det?

Såklart, en är ju inte dum i huvudet. Jag började kalla mig för feminist någon gång runt tjugo, i samma veva som jag läste Under det rosa täcket och Fittstim och kände hur arg jag var över ojämlikheten och fann en samhörighet och styrka hos andra feminister.

5. Hur var du i gymnasiet och hur var gymnasiet för dig?

Jag var nog ganska osynlig, försökte mest fokusera på pluggandet. Jag blev peppad att skriva av min svenskalärare och älskade dramalektionerna, hängde med min bästis Mia och hatade killarna i min klass i smyg. De var högljudda, störde jämt och var taskiga mot vissa lärare. Vår klass sågs ett tag som en problemklass, men det var ju bara killarna som var problemet. Blir arg bara jag tänker på det. En av killarna spred ryktet att jag hade klamydia när han tyckte att jag ”skvallrat” på honom om något. Tönt. Jag var ju oskuld, lol.

6. Vad är det allra, allra godaste att äta?

Moules frites med ailoi och vitt vin till, yummy!

7. Vilken kändis är en bra förebild för unga?

Det finns ju hur många coola brudar som helst! Men jag ÄLSKAR sextonåriga Zara Larsson, hon är briljant. Hon sjunger inte bara fantastiskt, hon är även rolig, klok och uttalat feminist. Älskar förresten att Kenza och Paow också kallar sig feminister. Girlpower ftw!

8. Varför är selfies så himla bäst?

För att man själv får bestämma hur man vill se ut och hur man ska uppfattas, ingen annan har den makten. För att man tar plats i det offentliga rummet och visar hur awesome man är.

10701991_10204746273645592_3551027953315832719_n

9. Vad gör dig riktigt arg?

Folk som hälsohetsar, ska nog skriva ett inlägg om det. Sexism och rasism.

10. Om du skulle skriva ett brev till dig själv som 13-åring, vad skulle det stå?

Hej du, var inte rädd för allt det där som bultar och skaver någonstans under dina revben nära ditt tonårshjärta. Du kommer att bli bättre på att hantera det, du kommer att lära dig att det aldrig riktigt försvinner hur hårt du än trycker ner det vassa bladet mot huden. Men det är okej, du är okej. Fortsätt skriv, du kommer att se hur orden hjälper dig. Var rädd om ditt hjärta, försök att inte ge det rakt ut så som du egentligen vill. Och du, en dag kommer du att förstå allt det där som är lite för tidigt för dig att förstå just nu. Och då kommer det att kännas lite, lite lättare, det är jag ganska säker på. Kram!

Nu skickar jag vidare till grymma Emelie, Jenny, Josefine och Annika. Mina frågor:

1. Har du varit med om något övernaturligt någon gång?
2. Vem är din fiktiva favoritkaraktär?
3. Vad ville du bli när du var liten?
4. Vilket är ditt första minne?
5. Vilken kändis har du en crush på just nu?
6. Vad är det egentligen Meatloaf inte vill göra för kärlek?
7. Hur var din första fylla? (om du haft en sådan och om du kommer ihåg den)
8. Ditt bästa skönhetstips?
9. Vad önskar du dig i julklapp?
10. Kommer du att ge några nyårslöften, i så fall vilka?

5 Comments

  1. Tack för svaren, kloka du! Jag är också så dödligt trött på hälsohets, va fan är grejen med det? Det är precis över allt. Varje kaffepaus, varje lunchrast, på middagar, på Instagram…. så himla vridet och osunt och destruktivt.

Kommentera

