I didn´t ask much of him, only that he would be all I need

Du får inte vara så kräsen säger en vän efter att ha frågat hur det går med dejtandet. Dejtandet, som inte existerar. Jag loggar knappt in på dejtingsidorna längre, lusten eller orken finns inte. Jag försöker att inte vara så kräsen, men tycker ändå att det är svårt att hitta någon intressant på de där sidorna. Så det är väl därför jag inte känner för att leta; känslan av att det är som att försöka hitta en nål i en höstack. Jag väljer att fokusera på annat istället, även om ensamheten är konstant från det att jag vaknar till att jag somnar utan att vara någon hudnära.

Och så ständigt den där rädslan som håller mig tillbaka. Att jag ska göra om samma misstag, att jag ska ge mitt hjärta min bröstkorg hela min kropp och själ till någon som inte ger något tillbaka, att det som faktiskt har läkt inom mig ska gå sönder så att det aldrig går att laga igen. Kanske har jag sett för många romantiska komedier och väntar på något som inte finns i verkligheten, kanske tänker jag för mycket och är alldeles för kräsen feg lat.

Så tänker jag att min biologiska klocka tickar så högt nu att jag nästan kan höra den. Du bör inte vänta för länge säger min gynläkare och jag nickar, börjar pussla ihop planer i mitt huvud. Att fortsätta försöka må bättre, komma igång med arbetsträningen för att så småningom kunna jobba heltid. Att fortsätta med terapin och inte leta efter kärlek på fel ställen och spara ihop pengar. Så att jag kan gå vidare, komma närmare det jag längtar efter mest. Åka över sundet och försöka få en bäbis. En bäbis som förmodligen skulle bli den mest efterlängtade bäbisen på den här planeten.

12 Comments

  1. Känner igen mig så himla mycket i det här. Tycker absolut att man måste få var kräsen för man kan ju inte bara bestämma sig för att bli förälskad, man bara blir det.
    Fast jag har ändå just nu bestämt mig för att försöka lite till med nätdejtingen. Bara ge det en chans eftersom jag inte träffar nån på nåt annat sätt.

    Det viktigaste är att man fortfarande tror på kärleken, tror jag. Att det förr eller senare exploderar.

  2. Alltså du verkar vara en så himla fin människa. Ååå vad jag önskar du får allt det där du drömmer om. Och! Kräsen är bra (tycker jag i alla fall). Kram

  3. Gråter nästan nu för det här va så himla fint! Å va jag hoppas att det går enligt din plan. 💜

  4. Jag tycker inte att folk har rätt att säga åt en att man är för kräsen. Skulle man bara ta nån för att ta nån, hur skulle det se ut och hur skulle det kunna hålla?! Jag tycker att du ska vara kräsen! Det är svårt att hitta den där personen och svårare blir det när folk beter sig som rikspuckon på vägen. Jag har slagits i mitt inre för att inte bli bitter pga dårar, men jag känner något hopp ändå. Jag skriver de uttjatade orden: det kommer!

    Jag hoppas du hittar rätt till slut och jag hoppas framförallt att du får det du längtar efter!
    Massor av kramar!

  5. Man ska ju leta efter någon som passar! Det är rätt naturligt 🙂 Jag har ju aldrig varit så mycket för det där med dejtingsajter utan fallit för folk som dykt upp genom skolor, arbetsträning och kompisar. Ibland poppar fina människor upp där man minst anar det. Kram ❤

Kommentera

