mitt hjärta kanske slutar slå men filmen börjar om ändå

Jag snor helt skamlöst en höstlista fån bästa Kajsa.

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Hösten är visserligen min favoritårstid, men lycklig och glad? Not so much. (Ska höja dosen på mina antidepressiva och hoppas på att bli lite gladare och lyckligare då).

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?

Jag gissar på min kjol från Modcloth. När jag inte kör på klänning + kofta + strumpbyxor.

outfit

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sen – hur såg ditt liv ut?

Ungefär likadant som nu. Höstvädret var lika fint då, jag hängde mycket med Emelie och Algot om dagarna. Och så var jag i London förra hösten! Vill dit igen.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?

Nu gör jag dessvärre inget särskilt om dagarna, eftersom jag väntar på att ett möte ska äga rum med AF och en arbetskonsult. Tanken är att jag ska börja arbetsträna så smått igen, förhoppningsvis inom förskolan.

igelkott

5. Vad ska du ha för frisyr?

Jag ska nog låta håret växa lite till, men har nyligen färgat det.

6. Vad lyssnar du på för musik?

Just nu blir det mest First Aid Kit och Hello Saferide.

7. Vad läser du?

Jag har precis börjat läsa Pappersstäder. Med tanke på hur mycket jag älskade Förr eller senare exploderar jag så är förväntningarna skyhöga.

8. Senaste tre inkomna sms?

”Tack så jättemycket! Så söt hon är, moster upp i dagen. Kramar”
”Det är nog ok. Kanske mitt i mellanmålet, men om han äter så får du väl bara vänta lite…”
”Absolut! Hör av dej om du kommer på något mer. Kram”

cykla9. Vad var bäst med sommaren?

Att jag var ”ledig” och kunde umgås mycket med vänner och familj. Att det var så fint väder, att jag kunde bada i havet flera gånger. När Doris kom till världen! Min födelsedag som firades i Köpenhamn. Roadtripen till Österlen med bästa vännerna. Att hänga i mina föräldrars trädgård och se syskonbarnen springa genom vattenspridaren, blåsa såpbubblor och försöka fånga citronfjärilar.

jlöjph

tivoli vitvå ökåpj

10. Vad var sämst med sommaren?

Jag var sjukskriven ett tag och hade mycket ångest från och till.

11. Senast köpta plagg?

Ett leopardmönstrat hårband. Men det gälls kanske inte? Då är det nog en gul kofta från H&M.

gulgul

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?

Jag är typ sämst på skönhetstips? Men i somras började jag använda klick för att förhindra lårskav och halleluja, vad glad jag är för att det funkar!

13. Hur ser du på framtiden?

Mörkt ibland, hoppfullt ibland. Det är verkligen upp och ner, det där. Jag försöker att inte vara så hård mot mig själv, tänka att det får ta den tid det tar att må bra igen. Det kommer att bli bra, jag kommer att bli okej. Jag är okej, fastän.

6 Comments

  1. Ja! Hoppas du får en plats på en förskola! Jag har ju fattat att många förskollärare kan tycka att det är stressigt men det verkar ju helt vansinnigt mysigt till stor del. Och ska du arbetsträna måste du ju få göra massa härliga grejer som läsa med och för barnen, pyssla och krama de små pluttarna. Åh. Blir lite sugen själv. Håller tummarna! Lyckans förskolan som får dig.

  2. Vad kul att du gillar John Green! Pappersstäder/Paper Towns är min bästa bok av honom.

    Och vad skoj med förskola! Min mamma, svägerska och svärmor jobbar alla inom förskolan och de fullkomligt älskar det, det är nog stressigt med himla givande och roligt.

    1. Ja, kul att vi tycks ha samma smak i böcker ju! 🙂 Och ja, jag tror att jag skulle trivas fint i en bra förskolegrupp. Hoppas på det iaf.

Kommentera

