if you send for me you know I’ll come and if you call for me you know I’ll run

När jag hamnar någonstans mellan vakenhet och sömn hittar jag ibland dig där, i drömmarna. Med en arm runt min midja när vi dansar tätt tätt under skenet av ljusslingorna, till ljudet av våra vänners skratt och mitt hårt bankande hjärta under det vita tyget. Ibland ligger jag med huvudet på din arm, räknar fräknarna på din rygg, får dig att skratta. Ibland klappar du min mage, känner sparkar och rabblar upp namn. Ibland finns det redan en liten person där bredvid oss, som tycker att det bästa som finns är att springa genom höstens färgglada lövhögar, som kanske har dina ögon och mitt sneda leende. Ibland har dina fingrar trasslat ihop sig med mitt hår, din tunga med min, mina tankar med dina. Ibland viskar du kärleksord mot min nacke.

När jag vaknar, när morgonljuset tränger sig på. Då saknar jag dig, den du är där någonstans mellan vakenheten och sömnen. Då ramlar ensamheten över mig på nytt. Då undrar jag om jag någonsin kommer att få träffa dig utanför mina drömmar. Om vi tre någonsin kommer att springa genom färgglada lövhögar, om jag någonsin kan bli kvitt den här sorgen som skaver mot min bröstkorg.

tumblr_mt6lvdPejM1qmed3oo1_500

 tumblr_msxim9BkuQ1s8qlyfo1_400

Kommentera

