kiss me hard before you go summertime sadness

En sommarlista coming right up!

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Försöka få ordning på allt, mig själv och mina tankar. Försöker just nu få tag i min läkare för att förlänga sjukskrivningen ett tag till och försöker få tag i min nya (ja, ny igen!) handläggare på AF för att få till ett möte och en ny sysselsättning. Tänker annars att jag ska ta det ganska lugnt, ta hand om mig själv. Hänga med vännerna (ha tjejkvällar!) och familjen, bada, skriva, läsa, kanske hångla. Och om en månad blir jag extramoster igen!!! Sen i augusti fyller jag år och vill fira på något storslaget sätt.

mylovesgirlsVilken är din bästa sommarfrukost?
Vattenmelon och jordgubbar tillsammans med det samma vanliga (macka, flingor och kaffe).

Bästa sommarlåten?
Den första jag kommer att tänka på är Summertime Sadness med Lana Del Rey, en älskar ju Lana. Men jag lyssnar också mycket på First Aid Kit och Markus Krunegård just nu.

Ska du åka på någon festival i sommar?
Nej, jag börjar nog känna mig lite för gammal och bekväm för att åka på festival.

Vad vill du helst grilla?
Majskolv, hallumi, sojakorv, qournburgare, fisk, banan, osv. Åh, nu blev jag visst hungrig.

jessdrink

Vad dricker du i sommar?
Öl, rosévin, sangria och gärna massor av goda drinkar. Och saft såklart.

Vad ska du läsa i sommar?
Jag kan inte alls förstå detta fenomen att läsa deckare under sommaren? Just nu läser jag Stål, den är fantastiskt bra och ett läsmåste. Vill även läsa Nattfilm och Pappersstäder.

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Klänningar i alla längder, kjol och t-shirt. Dessutom skulle jag vilja ha ett par nya tofflor.

outfitta

Bästa parken?
Jag måste bli bättre på parkhäng, känner jag. Men gillar såklart Folkets Park och gillar att jag har nära till fina Pildammsparken.

Bästa badstället?
Jag föredrar nog poolbad framför havsbad, så jag säger hos min kompis Annika som har en fin stor pool och dessutom mysig trädgård.

baddjur jagbad

3 Comments

  1. Åh, parkhäng kan vara det jag saknar mest med Malmö. Hela den grejen finns inte alls här där jag bor. Älskar att hänga i Folkets Parks eller Pildammsparken eller Beijers Park uppe i Kirseberg!

    Ps. Paper Towns/Pappersstäder är sjukt bra! Den måste du läsa!

  2. Åh, Stål är så fantastiskt bra. Följde den slaviskt när den gick som följetång i P1 förra året. Ett tips om man gillar ljudböcker. Superbra inläsning var det också! 🙂

Kommentera

