everytime the rain falls think of me

Några dagar efter midsommar, regnet kommer i omgångar och jag tittar efter en regnbåge genom fönstret men ser bara moln. De säger att nätterna ska bli mörkare från och med nu, jag tänker att jag skulle behöva fler ljuspunkter.

Åskan och väntan hänger i luften, jag bidar min tid. Tittar på tv-serier, läser böcker, dricker öl med mina vänner, längtar. Tittar på bilder som min vän tagit på mig och känner inte längre igen den där personen som är jag. Är barnvakt åt A en kväll, vi tittar på tecknat och jag värmer välling läser bok nattar och känner hur det värker i bröstkorgen av längtan efter en egen liten person (samtidigt som det värker i magen/äggstockarna? och kroppen tycks säga att något inte stämmer, jag googlar symtom och oroar mig inför ett kommande läkarbesök).

Söndag, några dagar efter midsommar och några dagar innan jag ska på dejt. En romantisk komedi på tv, han säger you complete me och hon säger you had me at hello och min längtan bubblar upp till ytan igen. Längtan efter den där personen. En famn att ramla in i, att vilja stanna kvar i. Någon som också vill stanna kvar hos mig, med mig. Kanske redan efter ett hej. Jag önskar nästan att jag hade plockat sju blommor att lägga under min kudde.

4 Comments

  1. Hej! Här kommer några varma cyberkramar till dig, att ha med i med och motgång! Tack för en blogg som känns. /En av dina läsare

Kommentera

