lägg din hand på mitt hjärta, kom känn hur det brinner

Det är när jag ligger i sängen i skenet av datorskärmen. Med öppen balkongdörr, fåglarnas kvitter som strömmar in och ingen som ligger tätt intill. När datorskärmen fylls upp av en kyss mellan två människor i någon amerikansk tv-serie, de kysser varandra för första gången och han håller handen om hennes nacke så där som jag tycker om och hon ler. Det är nog då. Som något tycks gå sönder någonstans under huden mellan revbenen nära hjärtat och jag börjar gråta och det finns ingen som ligger tätt intill.

Att få känna någon annans kroppsvärme under mina händer mot min rygg på mina läppar. Att känna vilda hästar springa i min bröstkorg, lägga huvudet mot någon annans bröstkorg som också rymmer ljudet av vilda hästar som springer. Att se sig själv i någon annans ögon, känna sig behövd under någon annans händer. Att få känna sig mindre ensam tillsammans med någon annan som sparat den där sista biten av hjärtat som ännu inte är trasig åt mig.

Så somnar jag till slut, som så ofta med huvudet mot en fuktig kudde och en rastlöshet i mina ben. Till en natt fylld av drömmar om kroppar som rör sig mot varandra som i slow motion och hemligheter bland lakan fräknar nyckelben. Så vaknar jag nästa morgon igen, som så ofta med skenande puls och tankar. Med något som är trasigt någonstans under huden mellan revbenen nära hjärtat och det finns ingen som ligger tätt intill.  

2013 iPhone 004pinkish

2 Comments

  1. Något går sönder i mig när jag läser denna texten. Igen: Fruktansvärt vackert och relaterande.

    Önskar dig det du önskar dig allra mest. Finaste J.
    Kram ❤

Kommentera

