my worry is as big as the moon

Och så märker jag hur mamma tycks fundera mycket på det här med min ensamhet. Både hon och pappa frågar ibland hur det går på dejtingsajterna, om jag har någon singelkompis att gå ut med. Mamma har sparat en tidningsartikel till mig som handlar om vilken dejtingsajt som är bäst i test, hon frågar du kanske ska söka? när reklamen för nya Bonde söker fru går på tv men skrattar lite samtidigt. Jag skakar på huvudet, säger att jag känner mig lite tveksam till det där med dejtingsajter och så frågar hon inte mer.

Det kommer stunder då min ensamhet blir lite mer påtaglig, som när mamma frågar men vem ska du åka med då? när jag säger att jag längtar efter att åka till New York. Eller när hon under en promenad pratar om att flytta ner mot Lund för att komma närmare barn och barnbarn, säger och så dina barn sen förhoppningsvis. Då nickar jag och pekar på ett körsbärsträd som vi går förbi, säger vilket fint träd och säger inte att det bor en sorg i min bröstkorg som viskar att barnen jag längtar efter kanske aldrig kommer.

Den där sorgen, jag märker inte alltid av den. Men jag vet att den finns där, någonstans under huden mellan revbenen nära hjärtat, den sipprar alltid fram till slut. Som när jag frågar min bästis hur det känns när en bebis rör sig inne i magen. När någon säger att jag skulle bli en bra mamma. När systerdottern frågar om jag någonsin haft en bebis i min mage och sedan varför då? när jag svarar nej. När det känns som om min längtan bränner ett stort svart hål i min bröstkorg som inte kommer att läka ihop.

tumblr_l03vkw3nMl1qzcso1o1_500tumblr_n3nx86UoGo1slyd6qo1_500

9 Comments

  1. Bless you for your anger
    Its a sign of rising energy
    Bless you for your sorrow
    Its a sign of vulnerability

    Bless you for your greed
    Its a sign of great capacity
    Bless you for your jealousy
    Its a sign of empathy

    Bless you for your fear
    Its a sign of wisdom
    Bless you for your search
    Of direction

    Bless you for the times
    You feel no love
    Open your heart to life anyway
    In time you’ll find love in you

    You are a sea of goodness
    You are a sea of love
    Bless you, bless you, bless you
    Bless you for what you are

    The world has all that you need
    You have the power to attract what you wish
    Wish for health, wish for joy
    Remember, you are loved

    I love you

    Transform the energy to versatility
    And it will bring you prosperity
    Transform the energy to sympathy
    And it will bring you love

    Transform the energy to giving
    Give as much as you wish to take and you will receive satisfaction
    Transform the energy to admiration
    And what you admire will become part of your life

    Transform the energy to flexibility
    And you will be free from what you fear
    Transform the energy to receptivity
    And the direction will come to you

    Evil feeds on your support
    Feed not and it will self-destruct

  2. Fina Jess ❤ Vet att detta inte är huvudbudskapet i din text, men det var detta jag själv fastnade på. Jag har bestämt mig för att aldrig missa saker pga andra personer – t.ex. resa iväg till olika ställen, har jag ingen som vill följa med reser jag själv, för att det är upplevelsen jag vill åt. Sen kanske jag är en ensamvarg då som går på bio själv ibland och reser någonstans ensam och tycker det funkar lika bra…. 😉 Vi är olika och alla är inte bekväma med att göra sådant själva. Men det kan störa mig enormt att folk förutsätter att det finns saker en inte kan göra för att en inte har sällskap (och skapar den där extra onödiga ensamhetskänslan). Samtidigt som det kan störa folk enormt att jag gör som jag känner och går min egen väg, med sällskap eller utan. Åk till New York Jess, du kommer aldrig aldrig ångra dig och där tror jag inte du skulle känna dig ensam.

      1. Som fattig student har jag inte heller råd nu. Men en dag. Pm inte alltför länge. Kanske 🙂

Kommentera

