bort med okunskapen och hatet, vinka hej då till patriarkatet

Nu har jag äntligen gjort det. Blivit FI-medlem, alltså. Det var ju på tiden tycker jag. Jag röstade rosa för fyra år sedan och kommer att rösta rosa i år igen. Det har nog aldrig känts så rätt med en FI-röst som nu, när kvinnohatet tycks flöda som aldrig förr. Hur kan man inte vara feminist idag liksom? (ja jag sneglar på dig, Blondinbella)

Ni har väl inte missat Femifilm av Isabelle Pedersen och Louisa Thorselius? Så himla bra och klokt initiativ. Och bästa, bästa pepplåten! Nu rätar vi på ryggarna för medborgarskapet och slänger allt det hemska ner i helvetesgapet. Vi måste ut och protestera, informera och reflektera. För det vi vill det gynnar var o en ovsett färg, form, hon han eller hen.

Girlpower ftw!

PS. Passar också på att tipsa om senaste Kobra om Riot Grrrl-rörelsen samt dokumentären The punk singer om bästa Kathleen Hanna (min idol!) som går ikväll på Kunskapskanalen. ❤

2 Comments

Kommentera

