jag ler mot dig för det finns ingenting som passar mig

Det längtar jag efter: Påskledigheten och allt vad den innebär (vara med familjen, äta en massa god mat, inte ha några måsten). Lättare dagar, andetag. Att våren ska slå ut på riktigt, försommaren, sommaren. Bebisen i min bästis mage. En bebis i min egen mage. Sinnesro.

heysailor

Är jag ledsen för: Att jag inte är särskilt bra på att tänka snälla tankar om mig själv. Att jag ibland känner mig bortglömd, nästan osynlig. Att en vänskap kan betyda olika mycket för två personer. Ensamheten och vad den gör med mig.

Är jag glad för: Ljuset! Grönskan! Människorna jag älskar. Katten som håller mig sällskap.

2013 iPhone 2418

Äter jag helst: Våfflor. Eller pannkakor.

Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: Framtiden.

Är det finaste jag vet: En mamma som darrar på rösten när hon säger det vet du väl? att det är bara att höra av dig om det är något vi kan göra för dig. En tvååring som säger Jessie jag älskar dej. En treåring som vill berätta i telefon att han ätit en semla eller klippt sig, är den roligaste som finns och har det ljuvligaste skrattet. En sexåring som ritar teckningar till mig, ställer kloka frågor (varför har man en navel? kan barn hamna i fängelse? fanns det bilar när du var liten?) och har dom varmaste kramarna. gurraefototyrahem 149

Läser jag: Förr eller senare exploderar jag av John Green. Jag har bara läst två kapitel, men redan fallit pladask för huvudpersonerna och språket. Jag läser såklart också många bloggar, några av mina favoriter är chaos by, Popfröken, Tuffast av alla och Silversaga.

Är jag galet stressad över: Mitt så kallade liv.

2013 iPhone 2403

Lyssnar jag helst på: Haim, som nog bestämt är mina nya favoriter.

Drömmer jag om: Hångel, fler tatueringar, att skriva klart den där ungdomsboken, New York och en sommar fylld med sol ork äventyr. mOLZv5jkWmpory1fv4QSIZ4Eo1_500Blir jag nostalgisk av: Den här spellistan. Och Dawsons Creek på Netflix.

tl

(lista snodd från Emily Dahls blogg)

10 Comments

  1. ❤ åh tack! Jag kanske snor den här listan av dig! Och det där med vänskap… inte helt enkelt. Bröt med en (förvisso ganska ny) vän för några månader sen när det blev uppenbart för mig hur utnyttjad jag blev på olika sätt. Förklarade vad jag tyckte var problemet, hon låtsades inte förstå och efter det sket jag i att höra av mig. Orkar inte hålla liv i relationer som dränerar på glädje och energi.

    1. Ja gör så! Åh, visst är det knepigt, det där med vänskap. När man försöker förklara hur man känner och möter oförståelse. Eller att man bara har olika behov av att ses osv. Låter som om det var klokt av dig att bryta. ❤

  2. Det finns så mycket i dig som liknar det som finns i mig. Det både är skönt och gör ont att veta…
    All kärlek till dig ❤

  3. ”fanns det bilar när du var liten?” haha åh vad fint! hög risk för obefogad åldersångest visserligen, men ändå 😀

Kommentera

