but will my heart be broken when the night meets the morning star?

Jag började skriva ett svar på en bloggkommentar, men det får bli ett litet inlägg av det istället. ”Minna” (ja alltså, jag vet vem du är fastän du använder dig av andra namn) skrev:

Du måste vara mer strategisk med män, var inte så enkel och lätt-tillgänglig så kanske din saga också går i uppfyllelse med frieri och gravidmage. Att ha sex med en kille det första en gör är… inte så smart. Tänk lite. Du är svag, tuffa upp dig. När man läser ditt sätt att dejta – via tidigare blogginlägg- så märker man att du lätt viker dig och har en alldeles för enkelspårig karaktär som kvinna.

Och som jag tänker mycket på det här med dejting, alltså. The do´s och the dont´s. Vilken djungel det egentligen är och hur dålig jag är på det. Att spela spelet, vara strategisk. Att vara tålmodig, absolut inte för ivrig. Tack för tipset, men alltså jag tror ändå inte att jag skulle vara intresserad av en kille som tycker att jag har en ”för enkelspårig karaktär som kvinna” bara för att jag inte råkar vara sval eller ”tuff”. Och det där med sex alltså, det är ju kul och om det känns bra så varför inte bara köra? Jag har haft ett nio år långt förhållande med ett krogragg, så den där myten att sex för tidigt skulle förstöra något tror jag inte riktigt på.

Visst, jag behöver bli lite modigare när det gäller dejting. Som att träffa fler och inte ha så höga förväntningar med en gång, vara mer i nuet än långt fram i tiden. Se vad saker och ting kan leda till, istället för att försöka rusa fram. Men jag håller inte med dig om att det är en svaghet att visa känslor, att det innebär att man viker sig (eller hur du nu menar?). Och jag håller inte med dig om att jag behöver ändra på mig. Jag behöver istället hitta någon som passar bra ihop med mig och mitt sätt att vara,  någon som är pusselbiten jag letat efter och som anser att jag är pusselbiten han letat efter. Svårt? Ja, men förhoppningsvis inte omöjligt.

tumblr_n3b4dlFHN41qz6f9yo1_1280

20 Comments

  1. Håller med dig helt J!
    Det handlar om att vara sig själv, att göra som man känner och hitta någon att passa ihop med 🙂

    Kram!

  2. Alltså hjälp så provocerad jag blev av ”Minnas” inlägg! Herregud. Orkar inte ens kommentera det, haha.

    Jag är helt inne på ditt spår, känns det bra så kör på, oavsett om det innebär sex efter tre timmar eller sju veckor. Alla är olika, vill olika och känner olika, så även männen.

  3. Wow. Vilken sjuk syn på vad/hur en person av kvinnligt kön bör göra/vara. Sånt skitsnack. Folk får ta en som man är annars får det ju vara.

  4. Jag läste den kommentaren igår kväll när jag åkte hem (efter att inte ha fått svar från en viss person). Hade min telefon inte varit min kontakt till omvärlden hade jag kastat den över Västerbron. För så jävla förbannad blev jag, sedan kunde jag inte sova för att jag tycker inte någonstans att man kan skriva så där. Man gör som man vill och till slut hittar man den där pusselbiten som passar med en, oavsett om man låg på en gång eller inte, oavsett om man var sval eller alldeles för på, oavsett strategi eller inte. Kram!

  5. tror att minna vill ha reaktion. som ett olydigt litet barn som testar var gränserna går.

    ja, vem fan är intresserad av en kille som slutar vara intresserad av en för att man hade sex i ett för tidigt skede? det är ju typ det mest solida idiottestet som finns. och vem är så desperat att den döljer hela sin personlighet bara för att bli älskad?

  6. Jess, gör som du själv känner för! Låt ingen annan berätta hur du ska känna eller vara. Det finns någon där ute som kommer älska dig precis som du är.
    Kram!

  7. Ja jösses! Jag kan tala för mig själv och säga att jag har dejtat ganska friskt nu och träffat många olika killar. Det har snarare fått mig att tappa hoppet om det där släktet som kallas män. Så det behöver du inte sträva efter 😉 Men jag tänker ändå att det måste finnas någon eller ett par som matchar mig (och dig!) nånstans trots allt och en dag kan det kanske bli att vi springer på varandra. Utan att någon av oss behöver ändra på hur vi är. Jag skiter i spelet, vem har ork med sånt?! Och vem har ork att lyssna på neggiga kommentarer? Och vem tar sig rätten att göra en analys av en annan person och hur hen beter sig i dejtingvärlden. Som sagt, jösses! Vill vi ha tips och analyser av oss själva så ber vi om det, annars undanber vi oss…helt enkelt!
    Stå på dig Jessie! Pöss ❤

Kommentera

