och ser du samma stjärnor ikväll

Att sitta på en gul buss mot Lund med Joy Division i hörlurarna och insvept i tröttheten och i samma ögonblick som jag lyfter blicken ut genom fönsterrutan se en graffitimålning som jag vet att han har målat. M, med de vackra skrattrynkorna runt ögonen.

Att gå längs Kungsgatan eller Köpenhamnsvägen, känna hjärtat fladdra iväg mot halsgropen när jag inbillar mig att jag ser en välbekant ryggtavla eller blick, för att sedan inse att det inte är han eller någon av dom andra och känna hjärtat lägga sig tillrätta i bröstkorgen igen.

Att vakna svettig efter ännu en natt med dröm efter dröm fylld med rivande ångest och djupa mörka vatten eller någons hud mot min hud. Att yrvaken fumla runt i mörkret efter en hand att hålla, men bara hitta en kudde som blivit fuktig av svett och tårar.

Att vilja koppla bort allt som har med internet att göra för en lång lång stund när det svarta och klibbiga tar för stor plats i bröstkorgen och gör ont för varje andetag. När jag läser om frieri, abort, drömjobb, bokkontrakt, gravidmagar och så vidare i all oändlighet.

Att önska att april och våren kommer med utslagna körsbärsträd, ork, förhoppningar som slår in, rosa himlar, vårvindar i ett trassligt hår när jag cyklar lite för fort och kanske till och med en kyss med läppar som längtat lika mycket som mina och som smakar hubba bubba under ett paraply eller i ett gathörn där vi inte riktigt bryr oss om i fall någon skulle se.

cherrysflowerjess

5 Comments

  1. Hej! Är en av dem som följer men aldrig kommenterar.. Ville bara säga att du verkar va en så himla himla fin person! Fortsätt skriva så här härligt och ärligt. Modig som få. Kram anonym!

  2. Du måste vara mer strategisk med män, var inte så enkel och lätt-tillgänglig så kanske din saga också går i uppfyllelse med frieri och gravidmage. Att ha sex med en kille det första en gör är… inte så smart. Tänk lite. Du är svag, tuffa upp dig. När man läser ditt sätt att dejta – via tidigare blogginlägg- så märker man att du lätt viker dig och har en alldeles för enkelspårig karaktär som kvinna.

Kommentera

