så lägg din hand vart du vill, jag ska visa dig allt

Februari rusade förbi mig och nu är mars här och våren känns lite närmare, jag har köpt en ny vårjacka och kärleksromaner på bokrean och jag är trött mest hela tiden. Och yr. Jag kämpar på med min självkänsla, ibland känns det nästan som att bestiga ett berg bara att kliva upp om morgonen. Jag träffar terapeuten en gång i veckan, ska snart träffa en ny läkare för att prata om min medicinering och väntar hela tiden på att det ska börja kännas lättare.

Allt kommer säkert att ordna sig skriver mamma till mig, jag får se en ultraljudsbild som rör mig till tårar (min bästis ska få barn igen och jag är så himla glad), jag drömmer om vatten som dränker och vaknar kallsvettig, jag läser fina blogginlägg och nickar igenkännande, jag spår om bättre tider i mina tarotkort. Och så konstaterar jag hur olika liv en kan ha, när jag kommer över en bild på Underbara Claras instagram. Där hon skriver hur hon började gråta för att hon längtar efter att få springa, istället för att vara fånge i sin gravidkropp. Så tänker jag hur jag aldrig kommer att längta efter att få springa, men hur ofta jag gråter av längtan efter två hjärtan som slår i min kropp och någon att längta tillsammans med.

Och ja, så fortsätter dagarna som är livet. Så även min väntan och längtan.

2013 iPhone 002

2 Comments

  1. Din fintok! Tänk att vi fladdrar in och ut ur varandras liv, känner igen känslor, delar tyngden och hoppas tillsammans.
    Jag tror att din mamma har rätt, att det säkert ordnar sig…
    Tills dess kanske vi skulle bilda klubb?

Kommentera

