everybody told me love was blind then I saw your face and you blew my mind

Så frågar mamma om jag är inne något på dejtingsajterna, säger att jag ska satsa på någon runt fyrtio eller så för de är så omogna annars. Jag känner mig alltmer tveksam till det här med dejtingsajter, skriver då och då till någon som verkar intressant men får nästan aldrig några svar. Får istället mest oseriösa förslag från oseriösa människor, orkar inte riktigt spela med i det där och vill för den delen inte heller.

Tänker att jag borde ta mig ut mer, drömprinsen lär ju inte ringa på dörren och förändra mitt liv bara så där. Men alla andra omkring mig har sitt, sina liv. Jag spenderar fredagskvällarna under täcket med tröstgodis och kattsnarkningar framför någon film, de fredagsmyser och lagar mat dricker vin skrattar badar barnen somnar hudnära. Orken, lusten rinner ur mig, genom mina fingrar. Ibland undrar jag om det ens finns något av mig kvar. Självförtroendet tycks ha suddats ut och ersatts med någon grå slags sörja som klibbar sig fast i min bröstkorg och svärtar ner mina tankar.

Vad vill du ha för kille då? undrar mina vänner, tänker kanske att jag är kräsen av mig. Så tänker jag att jag egentligen inte har några särskilda preferenser, vill bara inte behöva nöja mig, vill inte ha något mediokert. Kanske någon som tycker om ungefär samma saker som mig, som inte tycker att feminismen gått för långt, som kanske tycker om att laga mat och som har snälla ögon. Någon som får mig att skratta mer än gråta, som får mina ögon att glittra, som aldrig får mig att tvivla. Någon som kan riva mina murar utan att bli rädd för mörkret som sipprar ut.

Någon som väljer mig lika självklart som jag väljer honom, som tar min hand med en vilja att aldrig någonsin släppa taget.

tumblr_my61ymBH0D1rum7cgo1_500a7b53031c8ac9de2b8ced551cb72f654

16 Comments

  1. Har precis samma erfarenheter av dejtingsajterna. Orka. Med. Spelet.
    Vill inte låta hurtig nu men kanske börja på ngn kurs? Dansa, måla eller ngt som du tycker om.

  2. ❤ ❤ ❤
    Kära du. Jag relaterar till allt du skriver.
    Vill bara att du ska veta att du är grym! Det är en kall och hård värld men jag är 100 på att kärlek så som du vill ha den finns någonstans där ute för dig. Tycker också dejtingsajter är lite tveksamma. Men nålen finns kanske där, mitt bland alla halmstrån.
    Håller som vanligt tummarna för dig fina! 🙂
    Kram.

  3. Känner igen mig. Så jävulskt mycket. Med enda skillnaden att jag går ut rätt mkt. Klubbar o så. Men tror inte på att träffa nån så längre, tyvärr. Tror bara på slumpen, tror jag

  4. känner också igen mig. det känns helt omöjligt att jag någonsin skulle kunna träffa någon, det finns ju noll och inga kontaktytor. det känns som att jag ruttnar bort.

    ps. synd att vi inte bodde närmare varandra. då kunde vi gått ut och druckit vin på fredagkvällarna eller nåt.

    1. Åh, vet den känslan. Men vill ändå fortsätta hoppas. ❤ Och åh, vad fint det vore om vi kunde träffas på fredagskvällarna och dricka vin, hade jag gillat!

  5. Word på den! Åh vill bara ge dig en kram när jag läser detta för du verkar vara en helt fantastisk människa som förtjänar allt detta. så KRAM här istället!

  6. Jag förstår dig. Vad jag har märkt är det lättast att träffa på folk i vardagen, snarare än via dejtingsajter (kan kanske bero på att jag aldrig varit någon dejtingmänniska också). Jag träffade killen på arbetsträningsplatsen, det var väldigt otippat. Kram!

  7. Ett bra sätt att träffa folk är att engagera sig politiskt, gå med i ett parti. Det kanske också låter typ hurtigt, som nån annan skrev, men jag tycker det funkar sjukt bra. Antagligen har de människorna en möter där ganska samma tankar och åsikter som en själv och en lär känna skitmycket folk. Så var det för mig i alla fall. 🙂

Kommentera

