sådant jag längtar efter idag och sådant jag längtat evighetslångt efter

Våren!  Som kommer med  fågelkvitter, nya förhoppningar, ljusare morgnar och kvällar, jeansjackor, fräknar, rosa körsbärsträd längs med kungsgatan, vitsippor, citronfjärilar, lättare andetag och hjärtan ritade med krita på asfalten.

mOLZv5jkWmpory1fv4QSIZ4Eo1_500tumblr_krab7zd5pB1qzr91ro1_500

Min nästa Glossybox.

Att få maratonhångla med någon med mjuka läppar som skickar elektriska stötar genom min ryggrad ut i min kropp, i soffan till bra hångelmusik.

tumblr_l2wkjxbzMm1qa7ajjo1_500

Styrka. Ork. Energi.

Varma sommardagar och ljumma sommarkvällar.

Att få bli någons mamma.

Att träffa personen som jag faller handlöst för och som faller för mig. Att somna och vakna bredvid någon med intrasslade ben och tankar, någon som jag vet älskar mig och som blåser bort osäkerheten. Att känna äntligen! har jag landat i rätt famn.

8de9e1ed952641d1866c19610726fbbd

17-pola

2 Comments

  1. Jag har följt din blogg ett tag nu. Tänker att det är dags att ge mig till känna och berätta hur jag tar dina ord till mig och tänker; hon beskriver ju mina tankar. Tack för det. Skickar med en dikt som en av mina vänner skrivit. Tycker den fångar bra den här känslan av att vänta efter den, den där som ska stanna och göra livet lyckligare. ”Och här sitter jag” heter dikten.

    ”Någon kikar in genom fönstret
    andra knackar på
    vissa stannar på kaffe
    en annan sover över

    men alla går de hem
    någon gång”

Kommentera

