för jag tror när vi går genom tiden att allt det bästa inte hänt än

Läser årslistor, hör om nyårslöften, tänker att jag vill skriva något men vet inte vad. Samma tankar vid tolvslaget varje nyår. Samma ord som vill hitta ut genom munnen, fingertopparna. Samma slitna förhoppningar, ett nytt år. Mitt trettiofemte. Jag försöker tro att det kommer bli bra, ska försöka göra allt jag kan för att det ska bli så. Orkar inte fler avtrubbande år nu.

Och tänk, snart ligger en ny vår med körsbärsträd och vitsippor framför mina fötter, snart kommer ljuset och svalorna som flyger lågt på en nästintill molnfri himmel och sockerdrickan under jeansjackan och kanske någon som håller min hand och som viskar kärleksord mot min nacke dansandes in under jeansjackan mellan mina revben för att till slut landa där mina hjärtslag börjar. Och om inte; det får också vara okej. Ingenting är försent ännu. Jag har snart en ny vår sommar höst vinter framför mina fötter och jag vill tro att mitt trettiofemte år blir lite ljusare, lite hoppfullare.

Inte ens januari ska få dra ner mig nu.

hippie kaffe

10 Comments

  1. Älskar raden ”ingenting är försent”. För så är det ju, så länge vi lever är inget försent.

Kommentera

