jag är fortfarande trasig, men ingen ser ens sår om man bara går fort

Nu öppnar jag lite fler luckor i årets bloggkalender.

Sommarkvällen som jag aldrig ville skulle ta slut.

Den där ljumma onsdagskvällen i slutet av augusti när jag cyklade till honom med en flaska vin i cykelkorgen och andan, hjärtat i halsgropen. Hur fjärilarna fladdrade i min bröstkorg, ut i varje del av min kropp när jag satt i hans kök och drack vin lyssnade på musik hackade grönsaker pratade skrattade. Hur jag tycktes sväva en meter upp i luften av bubblet och pirret när han strök mig över ryggen kysste mig sa jag gillar våra kroppar ihop när vi hånglade i soffan. Timmarna som bara flög iväg den där ljumma onsdagskvällen i augusti, som slutade i varandras armar mellan mjuka lakan och så fjärilarna som aldrig lämnade min kropp. Hur ett lugn tycktes sänka sig över mig när jag låg med mitt huvud mot hans bröst, kände hans kroppsvärme lyssnade på hans andetag pratade om allt mellan himmel och jord. Hur känslan höll i sig morgonen efter, när han stekte pannkakor och jag skrattade så att kaffet skvätte och jag ville inte cykla hem igen och så hoppet som började bygga bo i min bröstkorg.

tumblr_kotstdE1GH1qzyrwvo1_500

Det finns många bra serier men det här är den jag tyckte mest om.

Jag upptäckte äntligen New Girl och Community (bättre sent än aldrig, right?), så himla roliga smarta serier med älskvärda karaktärer och bra manus. Jag gillade även säsong två av Girls väldigt mycket och så American Horror Story såklart! 

Tack för att du är min vän!

Min syster, min fina kloka snälla storasyster. Som varit min idol sedan barnsben, som varit ett stort stöd sedan jag bestämde mig för att lämna ett nio år långt förhållande bakom mig. Som jag vet alltid finns där med en öppen famn och kloka ord. Som jag vill ge hela världen om jag bara kunde, för att visa min tacksamhet över att ha henne som syster och vän.

midsommar

Den bild som representerar mig 2013.

Ja inte vet jag, men denna kanske? Blickande ut, med huvudet fyllt av ouppfyllda drömmar.

2013

Ett användbart tips eller knep som jag vill dela vidare.

Alla diems går inte carpa, men jag vill verkligen vara en sån där person som försöker carpa istället för att tänka så himla mycket hela tiden. Jag hoppas att jag blir bättre på det nästa år. Yolo, liksom.

Kommentera

