vad jag bryr mig om nu är att att du ligger vaken i morgontimmen när regnet slår mot fönstret

Jag läser om kärlek så som jag önskar den, jag hör om den i låtarna som skulle handla om dig och mig om det fanns ett vi. Jag ser den i ögonvrån, i armarna på älskande som hittat rätt, i mellanrummet som uppstår och dit jag inte har någon tillhörighet men dit min blick alltid drar. Och jag förstår inte, förstår inte hur deras hjärtan orkar slå, hur stadens alla hjärtan orkar bära kärleksorden utan att gå sönder. Och jag undrar om det går att förstå, längtan efter två klappande hjärtan i min kropp, saknaden som river i mina pulserande handleder.

tumblr_koslynlIVt1qzt517o1_500

Ibland drömmer jag om den, kärleken. Om kärleksorden dansandes mot din ryggtavla, över mina nyckelben. Hud mot hud, likt en skattkarta av fräknar och dofter som går in i varandra. Som om någon placerat oss i en fransk kärleksfilm i technicolor, utan reklampauser kantiga ord trasiga hjärtan. Med en himmel som skiftar i rosa, hjärtslag som slår i takt. Älskade, jag är på väg hörs i en viskning när sekundvisaren stannar på fyra, jag vaknar med stjärnstoft bakom mina ögonlock och kärleksord på mina läppar i min ensamhet, alltid i min ensamhet.

startumblr_l0bx66w4m01qa4xrfo1_500

2 Comments

Kommentera

