och varje moln är trasigt, du räknar allt sorgligt

Jag fortsätter med lucka 5 och 6 i bloggkalendern.

Den finaste kramen jag fått.

Åh, hur ska man kunna välja? Jag har kramat vänner i sorg och vänner i glädje det här året. Men jo, det är något med T när hon kramar mig med sina mjuka armar och säger att hon har saknat mig. Då känns det som en elektrisk stöt i min bröstkorg av all kärlek som strömmar.

Det här fick mig att börja gråta.

Det har överlag varit ett himla ledsamt år. Inte bara för mig, utan även för människor i min omgivning. Så tårarna har varit många och jag hoppas att 2014 blir ett år med mer skratt än tårar. Något som dock har jagat mig är det där beskedet som kom tjugotvå dagar in på året. Att allt inte är som det ska, att det kan bli försent om jag väntar för länge, att det finns en viss risk att jag aldrig får bli någons mamma. Så ibland kommer det stunder då jag gråter över ännu en gravidmage på instagram, men det känns så himla fult att gråta över någon annans lycka att det slutar med att jag får dåligt samvete och sedan börjar tänka på något annat. Men den där ledsamheten som griper tag i mig ibland, den kan jag inte värja mig mot.

2 Comments

  1. Finaste finaste du! Jag är så dålig på att kommentera, men när jag läste dina ord i detta inlägg så kände jag att jag ville skänka några ord.

    Jag har en gång varit den som gråtit över avslöjade gravidmagar och plus-stickor på Instagram eller som med glädje i rösten och sorg i själen gratulerat någon som berättat den fantastiska nyheten om att de är gravida. Och också känt så otroligt dåligt samvete och skuld. Jag är nu på andra sidan och vill säga till dig att det är ok att gråta. Du gråter inte över någon annans lycka, utan din egen sorg och längtan. Det är skillnad. Jag vet hur ont det gör. Många kramar till dig ♥

    1. Åh! Tack fina du för dina ord, de värmer. Skönt att höra att det inte bara är jag som tänker förbjudna tankar ibland. Så himla glad för din skull! ❤ Många kramar tillbaka!

Kommentera

